İnceleme: Anima: Gate of Memories: Arcane Edition

İnceleme: Anima: Gate of Memories: Arcane Edition


Temel kaynak olarak kitabı ve kart oyunundan yola çıkılarak Anima Project tarafından oyun haline getirilen ve BadLand Games tarafından ilk olarak 2016 yılında piyasaya sürülen Anima: Gate of the Memories bazı aksaklıkları olsa da gerek gotik sanat tarzı, gerekse atmosfere uyan müzikleriyle birlikte dikkat çekerek olumluya yakın karışık yorumlar alan bir action rpg olarak karşımıza çıkmıştı. Arcane Edition sürümünde ise eski oyunun aksaklıkları giderilmiş ve The Nameless Chronicles adlı genişleme paketiyle birlikte pc dahil tüm yeni nesil güncel platformlar için 29 Haziran 2018 tarihi itibarıyla piyasaya sürülmüş durumda. İncelemede doğal olarak Switch sürümüne odaklanacağız.

Öncelikle genişleme paketi olan The Nameless Chronicles'tan kısaca bahsetmek gerekirse, oyunu orijinal oyunla paralel ancak daha karanlık temalı alternatif bir yerde The Nameless adlı adını unutmuş ölümsüz bir savaşçının gözünden oynuyoruz. The Nameless'ın orijinal oyunda da önemli bir yeri var ancak spoiler olacağı için bilgi vermekten kaçınıyoruz.

Gate of Memories'in hikayesini de spoiler vermeden, kısaca kitap taşıyıcısı olan Bearer adlı kadının ve kendisine bir tür şeytani bir bağ ile bağlı, insan suretine bürünebilen bir kitap olan Ergo'nun çeşitli yerlerde bulunan hafıza parçalarını toplayarak neler olup bittiğine dair fikirler elde ederek ilerlemeleri olarak açıklayabiliriz. Gate of Memories özellikle karakter tasarımları, görselleri, müziği, atmosferi ve hikayesiyle başta gayet umut verici bir oyun olarak karşımıza çıkta da oyunda ilerledikçe Anima Project'in neden büyük bir yükün altına girmiş küçük bir stüdyo olduğunu daha iyi anlıyoruz. Karakterler arasında geçen ve gereksiz müstehcen şakaları da içeren berbat diyaloglar, felaket bir dublajla birleşince oyun hakkındaki hayallerimiz yavaşça suya düşmeye başlıyor...

Oyun özünde bir aksiyon oyunu olduğundan dolayı oyundan keyif almak için öncelikle dövüş mekaniklerinin iyi olması gerekir. Klasik olarak (satın alınabilen) çeşitli kılıç ve büyüler kullanarak düşmanları elemine etmeye çalıştığımız oyun aklımıza ilk olarak Devil May Cry'ı getirse de geniş sayılabilecek bir yetenek ağacına ve kombolara rağmen zayıf animasyon çeşitliliği ve kötü vuruş hissiyatıyla birlikte tüm görsel güzelliğine rağmen ağızda kötü bir tat bırakıyor ve oyundan maksimum ölçüde keyif almayı engelliyor ki kötü kamera kontrolü de bazen insanı zıvanadan çıkarmaya kafi gelebiliyor. Genellikle büyü kullanarak ilerlemek çok daha kolay olduğu için karşınıza çıkan benzer düşmanlarla birlikte oyun iyice monotonlaşıyor ve bu durum oyunun devamını oynamak için motivasyon düşürücü bir etki oluşturuyor ki nitekim oyunu zar zor bitirebildiğimizi itiraf etmemiz gerek. Ancak genişleme paketindeki The Nameless karakteri orijinal oyundaki karakterlerimiz olan Bearer ve Ergo'ya nazaran güdümlü kılıcıyla birlikte yakın dövüşe daha fazla yoğunlaştığı için nispeten keyifli bir deneyim yaşatıyor.

Aksiyon odaklı oyunumuzda tıpkı God of War oyunlarında olduğu gibi çeşitli bulmacalar da karşınıza çıkabiliyor ancak bunlar tahmin edersiniz ki çok fazla çaba gerektirmeden çözülebilen bulmacalar. Oyun aksiyon dışında ayrıca sizi keşfetmeye yönlendirse de mekanlar gereksiz derecede geniş ve buna binaen bomboş hissettirdiği için oldukça sıkıcı bir hissiyata kapılıyorsunuz. Harita kullanımı berbat olduğundan dolayı bazen nereye gideceğinizi kestirmeniz, hele benim gibi yer yön duygusu zayıf olan biriyseniz adeta kabusa dönüşüyor ki daha önce bahsettiğimiz berbat kamera kontrolleri bu durumu daha da çekilmez hale getiriyor. Kötü arayüz, alıştığımız tuşlardan farklı ve kullanışsız tuş atamalarıyla birleşince sinirleri iyiden iyiye zorluyor.



Sonuç olarak Anima: Gates of Memories: Arcane Edition vaadettiği potansiyeli karşılayamayan bir yapım olarak karşımıza çıkıyor ve hem kendisine, hem de oyunculara yazık ediyor. Keşke Devil May Cry esintili üç boyutlu bir aksiyon rpg olmak yerine tıpkı Dark Souls'tan ilham alınarak tasarlanan Salt and Sanctuary gibi iki boyutlu bir yapım olsaymış da ağzımızda güzel bir tat bırakarak, vaadettiğinin altında ezilen indie bir oyun olduğunu bu kadar da hissettirmeseymiş diyoruz.

Puan: 2/5

Geliştirici: Anima Project

Yayıncı: BadLand Games

Platform: Nintendo Switch (eShop)

Çıkış tarihi: 29 Haziran 2018 (Avrupa & Amerika)

İnceleme key'i için BadLand Games'e teşekkürler.