İnceleme: Crashbots (Nintendo Switch)

İnceleme: Crashbots (Nintendo Switch)


Merhaba Nintendocular. Bugün Nintendo Switch için Crashbots incelemesi ile karşınızdayım. 

Crashbots benim için incelemesi çok zor bir oyun oldu. İnceleme kopyası ilk geldiginde tanıtım videosunu ve görsellerini gördüğümde çok ilgimi çekmişti. Mobil platformlarda çokça vakit geçirdiğim runner oyunlarından birisiydi Crashbots. Ve bu izotmetrik runner oyununda ateş etme, zıplama ve çeşitli mekanikler ile bölüm sonuna erişmeye çalışıyorduk. Bir de bunların üzerine bölüm sonu canavarları vardı . Açıkcası ben Nintendo Switch’i çoğu zaman elde oynadığımdan, bu çerezlik oyunu oynamak için sabırsızlanıyordum. 

Az önce de bahsettiğim gibi oyunda önümüze çıkan engellerin üzerinden atlıyoruz, altından kayıyoruz veya ateş ederek yok ediyoruz. Bunların dışında sarj ederek kullandığımız hızlı koşma (dash) ve büyük ateş özelliğimiz var.  Bu sırada bölüm içerisinde gizlenmiş üç adet Yıldızı bulmaya çalışıyoruz. Bu yıldızlar yeni bölümler ve dünyalar açmada işimize yarıyor. Bu yıldızlar dışında pek çok ek görev de var. Bu görevler hiç hasar almadan bölümü bitir, bölümdeki tüm kutuları parcala veya tüm altınları topla gibi görevler. Bu görevleri tamamladığımızda bolum sonunda ekstra ödül kazanıyoruz (altin mesela).  Bunların dışında bir de enerjimiz var. Bu enerji zıpladıkça (jetpack), kaydıkça, koştukça ve hasar aldıkça azalıyor. Bu nedenle bolum içerisindeki pilleri ve enerji barlarını toplamamız gerekiyor bolum sonunu görebilmek icin. 

Oyunda 5 farklı dünya, her dünyada 25 bölüm var. Bu bölümlerden sonucusu ise bölüm sonu canavarı, yani boss bölümü. Yani anlayacağınız Crashbots o beklediğim, heveslendiğim çerezlik oyun olacak gibi duruyordu. Size de öyle geliyor olacak. Ama her şey oynanış kısmında değişti. Crashbots aslında bir mobil oyun portu. Geliştirici dokunmatik ekran icin tasarlanmış bu oyunu alıp konsollara getirmeyi hedeflemiş. Bunu yaparken de her bir aksiyonu bur tuşa atamışlar. Ancak yeterince oynanış testi yapmamış olacaklar ki, tuşlar hiç doğal hissettirmiyor. Oyunda yaptıgım hataların %90i yanlış tusa basmamdan veya tuşa basamamamdan kaynaklanıyor. 

Bölümler üç şeritli halde tasarlanmış ancak konsolda kontrol tamamen sizde. Yani karakter bu üç çizgi arasında geçiş yapmıyor da, parkurda serbestçe sağa sola dolaşıyor ve otomatik ileri koşuyor. Bu başta iyi görünse de, oyun bu düşünülerek geliştirilmemiş ve engeller bu sekilde tasarlanmamış. Bu yüzden iki şerit arasındayken çarpmamamız gereken bir engele çarpmamız çok olası. Bununla beraber kırdığımız kutuların altından altın, yıldız veya yeni robot parçası çıkabiliyor. Aynı kutudan sizi tek bir hamlede öldürecek bir şey de çıkabiliyor (çok zor okunan bir sticker kendisi). Bunu kutuyu kırmadan anlamanız imkansız. Bu nedenle ezberlemeniz gerekiyor. Dünya içerisindeki bölümler birbirine o kadar benziyor ki ezberleme isi çok zor oluyor. Tam ezberlediğinizde de 60-90 saniyelik parkuru tamamlıyorsunuz ve yepyeni bir bolum ve yeni engeller çıkıyor karşınıza. 

Anlayacağınız çerezlik, eğlenmelik, zaman geçirmelik olarak heveslendiğim oyun belli bir yerden sonra eziyete dönüşüyor. Eziyet ki ne eziyet. Oyunda yapılacak çok fazla şey var, ama bunları yapmak insani eğlendirmiyor. 

 

Not: Oyunun frame-rate düşüşü de vardı, ancak ilk gün güncellemesi ile bunu düzelttiler (inceleyi bekletme sebebim bu güncellemeyi beklemekti). 

Not2: Nintendocular buldum!! Oyuna verdiğim puanın düşük olduğunu düşündüğüm için oyunu tekrar oynamaya karar verdim ve oyunun sorununu buldum. En azından eziyet olma sebebini. Oyundaki engellere çarptığınızda veya hasar aldığınızda enerjiniz azalıyor ve oyun sizi bir miktar geriye itiyor. Ama hasar aldıktan sonra çoğu oyunda olan 1-2 saniyelik hasar almama süresi yok. Bu yüzden bir hasar aldığınızda enerjiniz azalıyor ve geri itiliyorsunuz, siz daha tepki veremeden yoksa başka engele çarpıyorusunuz, sonra başka bir engele. Yani küçücük bir hatanız o turun mahvolmasına neden oluyor. Bu özellikle uzun bölümlerde çok can sıkıcı. Ve bu keşfimle oyuna verdiğim puanın rahatlıklar arkasında duruyorum.

 

Puan :5/10 

 

Fiyat: $9,99

Platform: Nintendo Switch

Geliştirici: Sometimes You

Yapımcı: Sometimes You