İnceleme : Masquerada: Songs and Shadows (Nintendo Switch)

İnceleme : Masquerada: Songs and Shadows (Nintendo Switch)


Merhaba sevgili Nintendocular. Yine ben. Bugün sizinle rönesans zamanını konu alan gerçek zamanlı rol yapma oyunu olan Masquereda yı ele alacağız. İsimden de anlayacağınız gibi maskeler bu oyunda büyük rol oynuyor. Masquerada: Songs and Shadows’da Cicero adında bir karakteri yönetiyoruz. Karakterimiz bir süre önce sürgün edildiği şehire tekrardan davet ediliyor. Ancak bu sadece biz gezi veya ziyaret değil, şehrin bir cinayet  soruşturmasında Cicero’ya ihtiyacı var.  Ombre şehri yıllardır iki uç grup atasındaki sivil çatışma ve çekişme yüzünden sürekli savaş halinde. Bu savaşın merkezine de insanlara doğa üstü güçler veren maskeler var. Bu maskeler onu kullanan kişiye bir elementi kontrol etme veya doğa üstü yetenekler kullanabilme yetisi kazandırıyor. İste Ombre şehrinin çöküşüne ve sivil savaşa sebep olan da bu gücün tek sahibi olma hevesi. Ombre şehrindeki savaşın iç yüzü ve Cicero’nun geçmişini başarılı seslendirme ve diyaloglar ile öğreniyoruz. Ayrıca oyunda her bir karakterin, mekanın ve olayın perde arkasıyla ilgili ansiklopedik bilgi de bulunuyor. Oyunun lore’una kendini kaptıranlar için yeterince derinlik mevcut. 

Yönettiğimiz karakter olan Cicero eski bir maske taşıyıcısı. Danışman olarak soruşturmaya dahil olmamızla beraber tekrardan maske kullanma hakkı kazanıyoruz ve 4 adet elementten birisini seçip maskemizi kuşanıyoruz. Bu elementler; Ateş, su, toprak ve hava. 

  • Ateş elementi daha çok yüksek hasar verme üzerine yoğunlaşıyor,
  • Hava elementi çeviklik ve hız üzerine pek çok yetenek barındırıyor,
  • Su elementi hasarın yanında iyileştirme yeteneklerine de sahip,
  • Toprak elementi ise çevreyi maniple ederek hasar verme ve yüksek defansif yeteneklere sahip.

Ben hava elementini seçtim ve oyunun devamında bu element ile ilgili özelliklere odaklandım. Her bir element için farklı bir yetenek ağacı var seviye arladıkça bu yetenek ağacında yeni özellikler açabiliyor veya sahip olduğumuz özellikleri geliştirebiliyoruz. Karakterimiz dövüş anlarında otomatik saldırı yapıyor. Biz de A, B, X ve Y tuşlarına atadığımız yetenekleri kullanarak aktif olarak dövüşe dahil oluyoruz. Bu özellikler mana gibi tükenen bir kaynak tüketmiyor ancak her bir özelliğin bekleme süresi var. Eğer oyuna biraz taktiksel yaklaşmayı hedefliyorsam L tuşu ile oyunu durdurup özellikleri yönlendirebiliyor, hatta sıraya sokup combolar oluşturabiliyoruz. Oyunda yanınızda yardımcı karakterler de oluyor, istediğiniz zaman o karaktere geçip ona da emir verebiliyorsunuz. Ana karakterinizde tek bir elemente odaklanmış olsanız da bu yan karakterler sayesinde diğer elementlerin yeteneklerine erişip bu yan karakterlerin yetenek ağaçlarını şekillendirebiliyoruz.

Oyunun görsel ve ses tasarımına gelecek olursak, oyun gerçekten bir sanat eseri gibi. Hikaye zaman olarak rönesans dönemini ele alıyor. Oyundaki hem müzikler, hem de çevre rönesans döneminin sanatsal yapısını çok iyi yansıtıyor. İç mekanların tasarımı göz alıyor. Karakter modelleri üstten bakışlı izometrik kamerada pek de belli olmasa da diyolarlarda karakterlerin tepkilerini daha iyi görebilmemiz için çok iyi bir çözüm bulunmuş. Diyaloglar sırasında konuşan karakter ekranın üst kısmında beliriyor ve bu sayede konuşan karakterin tepkilerini ve ifadelerini daha iyi anlayabiliyoruz. Konusu gelmişken belirtmek isterim ki, oyunun tamamı seslendirme içeriyor ve seslendirme sanatçıları gerçekten çok iyi iş çıkartmışlar.

Eğer oyunun hikayesinin konusu ve derinliği ilginizi çektiyse size iyi bir haberim var. Oyunda her karşılaştığımız karakter, her mekan ve her olay ile ilgili sayfalarca arka plan verisi var. Bunları bu insanlarla tanıştığımızda veya bir olaydan bahsedildiğinde açıyoruz ve bu hikayeler oyunun hikayesi ve önceden olanlar ile ilgili çok derin bilgi sunuyor bize.

Oyunun zayıf yanlarına gelecek olursan eğer, bir rol yapma oyunu için aşırı lineer bir ilerleme mevcut. Bu lineer ilerleme hikayeyi oyuna çok iyi yedirmeye imkan sağlamış ancak oyunda tüm görevler A noktasından B noktasına yürüme ve yolda birisiyle konuşmadan ibaret. Ha bir de arada dövüş bölümleri var. Oyunda herhangi bir yan görev olmaması, maskeler dışında herhangi bir item olmaması ve bölümlerin hep bir çizgi halinde ilerlemesi bu kadar derin ve entrikalı bir hikayeye sahip bu oyunu birden geri çekiyor. 

Beni oyunun atmosferinden çıkaran ve odaklanmamı zorlaştıran bir diğer sorun ise yükleme ekranının çok sık ve uzun süre karşıma çıkmasıydı. Her iki - üç ekran geçişinde bir yükleme ekranına maruz kalıyorsunuz. Oyunun bir kısmında 30-40 saniyelik bir Loading… ekranından sonra bir ekrandan sadece on saniye yürüdüğümü ve sonrasında tekrardan 30-40 saniye beklediğimi hatırlıyorum. Bu uzun yükleme ekranları ve bazı bölümlerde dövüş bölümlerinin seyrekliği oyunun akışını bozdu ve benim ilgimi oyundan uzaklaştırdı. Nintendo Switch gibi aç - oyna - kapat kullanımına uygun bir konsolda uzun yükleme süreleri oyunlarda çok da hoşuma giden bir durum değil malesef.

 

Puan : 6.5/10

Fiyat: $19.99

Platform: Nintendo Switch

Geliştirici: Witching Hour Studios

Yapımcı: Ysbryd Games

 

*İnceleme kopyası için Ysbryd Games'e teşekkürler.