Micheal Pachter : "Switch'e Oyun Geliştirmek Çok Kolay!"

Micheal Pachter : "Switch'e Oyun Geliştirmek Çok Kolay!"


Ünlü oyun analisti Micheal Pachter YouTube'dan yaptığı yayında Switch hakkında konuştu. Videonun adı 'The Power of Nintendo Switch' ve bu videoda Micheal Pachter Switch ile ilgili şu yorumu yapıyor;

"Geliştiricilerden duydugum kadarıyla Nintendo Switch üç konsol arasında(Switch, PS4, XB1) geliştirmesi en kolayı."

Tabii ki bazı siteler gibi 18 dakikalık vlog'un tek bir cümlesini almak istemedim ve daha ayrıntılı bir şekilde size aktarıyorum.

Bu cevaba neden olan soru "Eğer Nintendo Switch PS4 ve Xbox One'dan direk portları ekstra iş gerektirmeden port yapmayı mümkün kılmıyorsa başarı şansı nedir?"

 Bu soruya bir portun asla sıfır efor ile olamayacağını söyleyerek cevap veriyor Micheal Pachter. Ünlü analiste göre böyle sıfır efor ile bir port yapılabilmesi için iki sistemin de birebir aynı dili kullanması gerekiyor. Yani böyle bir durum olması için Nintendo'nun Xbox'ın kullandığı Windows tabanlı veya PS4'ün kullandığı dili birebir kullanması gerekiyor ve bu Nintendo'nun yapacağı bir hamleye benzemiyor. Micheal Pachter de "They are Nintendo" diyerek bana bu konuda katılıyor. Nintendo Switch'in geliştiricilere göre üç konsol arasında geliştirmesi en kolay olanı olduğunu söyleyen Analist, asıl meselenin konsolun gücü olacağını söylüyor. Yani grafik performansı yeterli seviyede değilse ya daha düşük gereksinimle çalışabilir hale getirilecek, ya da baştan yapılacak diyor. Yani burada geliştiricilerin karar vermesindeki en büyük etken bu port ve paralel duyuruların maliyetlerinin ne kadar olacağı ve Switch'de ne kadar satacağı.

 

İlgili Video ( ilgili kısım 2:30) : 

2 ay
Kunteper Canavarı
Geçtiğimiz ay Nvidia CEO'su Switch'e PC, PS4 veya Xbox One'dan oyunların çok kolay bir şekilde uyarlanabileceğini belirtmişti. Mesleği analiz olan biri yerine Switch'in donanım geliştiricilerinden birinin yorumu benim için daha fazla dikkate değerdir. Digitalfoundry'nin söylentisi yerli ve yabancı sitelerde pek çok kişinin kafasını karıştırdığı gibi endişelere de yol açmış, aslında düz mantık yürütürsek bazı yanıtlara ulaşmamız mümkün. Mesela Nvidia CEO'sunun bilgisayar ve diğer konsollardan oyunların Switch'e çok kolay uyarlanabileceğini söylemesi konsolun güncel donanıma sahip olacağını gösteren bir ipucu. Diğer açıdan 2017'de piyasaya çıkacak olan Switch'e bu kadar çok sayıda ve saygın yapımcının destek vereceklerini açıklamaları ve şimdiye dek geliştirici kit sahibi hiçbir yapımcıdan olumsuz beyan duymadığımız gibi hep çok olumlu geri bildirimler oldu. PS4 ve Xbox One bu yıl bazı oyunlarda artık 30 FPS değerini bile yakalamakta zorlanırken ve dahası 2017'de piyasaya çıkacak oyunlar o sistemleri daha fazla zorlayacak iken tablet modda yarım güç çalışacağı iddia edilen Switch'e bu oyunların uyarlaması nasıl mümkün olabilir? Nintendo ve Nvidia geliştiricileri büyülemediyse ortada donanımsal ve yazılımsal olarak görülen yeterliliğin söz konusu olduğu mantığına ulaşıyorum.
1 kişi beğendi