Japon Analiz Şirketine Göre Switch Değerlendirmesi

Japon Analiz Şirketine Göre Switch Değerlendirmesi


Japon Ace Araştırma Enstitüsü'nden Analizci Yasuda'ya göre Switch'in çözünürlük değerlerinin 720p-1080p aralığında değil 1080p-WQHD şeklinde olacağı açıklamasında bulundu. Yani konsol tablet modda 1080p(1920x1080) iken ekrana bağlandığında WQHD(2560x1440) değerine ulaşacağı anlamına geliyor. Yasuda ek olarak Switch'in VR patentlerinin sadece patent olarak bırakılmayacağını söyleyerek Switch'in USB-C portunda dahili veriyolu hızının 5Gbps(3DS'in 128Mbps) olacağını söyledi. Son olarak Switch mimarisinin açık dünya oyunlar için çok uygun olduğunu vurgulamış. 12 Ocak yaklaştıkça birbirinden farklı Switch güç söylentileri ortaya atılmaya devam ediyor. Tüm bunlara Nintendo'nun noktayı koymasını sabırsızlıkla bekliyorum.

Kaynak; https://mynintendonews.com/2016/12/22/analyst-believes-nintendo-switch-resolution-will-be-wqhd-to-1080p/

4 ay
Kunteper Canavarı
Kadir kardeşim, Switch'in gücü ne olursa olsun son sözü mimarisi söyleyecektir. Örnek vermek gerekirse; özel bir konsol mimarisine sahip PS3'in 256 MB XDR rami ve 230 GFLOPS gücü vardı, PS4 duyurulduğunda ise bilgisayar gibi x86 mimarili 8 GB ram ve 1,850 GFLOPS gücü olduğu belirtildi. Yerli ve yabancı forumlarda ''PS3'e o güçle Last of Us ve Uncharted gibi harika oyunlar çıkmıştı, PS4 bu güçle kimbilir neler yapar'' türünde pek çok yorum okumuştum, üzerine 2014'te Uncharted 4'ün konsolun grafik gücünü fazlasıyla aşan ve bazılarının PS5 oyunu gibi demesine bile yol açan CGI videosu eklenince PS4 satışları oldukça ivme kazanmıştı. Aradan geçen süreçte PS3'ün özel mimarisi ile PS4'ün x86 bilgisayar tabanlı mimarisi arasında aslında o kadar fark olmadığı anlaşıldı. Mesela PS3'teki Last of Us eğer bilgisayara uyarlanabilse 256 MB ram ile oynanamaz ve en azından 4 GB ram ihtiyacı duyacaktır. Başta dediğim gibi herşey yine mimariye bakıyor, insanların büyük çoğunluğu Switch'i x86 mimarisi kullanan PS4 veya Xbox One ile kıyaslama yanlışına düşüyor, bu mimari ve donanım farklılığı ile rakipleri kadar donanım gücüne ihtiyacı olmadığını anlamamız gerek. Nvidia'nın AR-GE için Nintendo'yla birlikte 500 personelin 1 yıl gibi bir süreyle Switch'in tüm yazılım ve donanım mimarisi için çalıştığı açıklamasını hatırlayalım. Üzerine Blu-ray sürücü yerine kartuşla çalışmanın okuma ve yükleme yönünden ne kadar hız ve yine ne kadar az enerji ihtiyacı gereksinimi olduğunu düşünürsek işlemci, ram ve gpu bakımından x86'dan çok verimli bir konsol olduğunu anlayabiliriz. 3DS 128 MB ram 2.9 gflops, N3DS 256 MB ram 4.8 gflops, PS Vita 512 MB ram 51 glops olduğunu kabaca söylersek ve milyonlar 5-6 yıl olmasına rağmen keyifle oynarken, Switch digitalfoundry söylentisine göre Maxwell Tegra 1(256 core) mimarisi kullanırsa maksimum 521 gflops, kimi söylentilerde Tegra 1 Maxwell özelleştirilmiş(512 core) kullanırsa daha yüksek değerlere ulaşabilir. Eğer Maxwell'e göre %40 güç ve %60 daha az enerji ihtiyacı duyan 16nm Pascal mimarisi kullanılırsa 750 gflops'tan başlıyor. Asgarisinden baksak bile PS Vita'dan 10 kat fazla el konsolu gücüne denk bir donanım ortaya çıkabilir. Bu da Wii U'da görünmeyen 3. parti firmaların neden Switch'te çok olumlu yorumlarda bulunmalarına sebeptir. 720p çözünürlükte oyunlar televizyonda bile rahatsız etmezken 15 cm'lik bir ekranda her türlü harika görünür. Switch'i x86 mimarili konsollar veya cep telefonlarıyla kıyaslamak yerine aynı ARM işlemcili el konsollarıyla kıyaslamak daha mantıklıdır. 3DS'te Pokemon oyunları bu kadar rağbet görüyorken birde Switch'te hayal edelim...
2 kişi beğendi