İnceleme : Ninja Shodown

İnceleme : Ninja Shodown


 

Arcade salonu klasiklerinden Sega efsanesi Shinobi'yi hatırlayanlar vardır. 80'ler başındaki tek planlı platforma sahip olan Popeye, Mario Bros. serilerindeki gibi bir arka plan
düşünün... İşte Ninja Shodown'un temel tanımı! Modern oynanış anlayışı ile dizayn edilirken alıştığımız Arcade oyunlara göre biraz daha hızlandırılmış.
Hikaye yönünden Arcade türü oyunlarda çok beklenti içine girmemek gerektiği malum. Ninja Shodown için de bu genellemeyi kabul edebiliriz. O yüzden hızlı bir bakış atıp daha teknik konulara yoğunlaştım. 


 
Karakterimiz bir Ninja. Bir katana ve bushido ile platformlar üzerindeki kapılardan çıkan düşmanları  kesip biçiyoruz. Tek kişilik modda gittikçe zorlaşan düşmanlar ediniyoruz ve seviye arttıkça savaş alanları da değişiyor. Kılıçlarımız dışında bir Ninja'nın olmazsa olmazı fırlatabildiğimiz  Shiruken (yıldızlarımız) var. Fakat yıldızlar kısıtlı. Oyun içinde rastgele düşen kutulardan daha fazla Shiruken elde edebiliyoruz. Düşmanların bazılarının önünde çelik zırh varsa tabi bir işlevi kalmıyor. (arkalarından fırlattığımızda etkili). Ekstra olarak özel atak sağlayan itemlerimiz var. Bunlar rastgle bomba, uzi, shotgun gibi silahlar olabildiği gibi teleport ile mevzu çıkan yerlerden uzaklaştığımız bir item de 
mevcut. Bunları da yine kutuları kırarak kazanıyoruz.  

Elbette ana gücümüz kılıçlarımız. Ancak, peşpeşe basarak çok verim alamıyoruz. Yani 3 darbeli bir kombomuz var. Darbe sayıları düşmana göre yeterlilik gösterebiliyor. Mesela sıradan bir düşmana 1 darbe yeterken ileriki seviyede karşımıza çıkan ateşli, zırhlı düşmanlar için 3 darbe gerekebiliyor. Bu düşmanlardan
2 tane üstüste geldiğinde ise sürekli tuşa basarak öldüremiyoruz. 2 tane üst üste vurulan bu 3 darbenin arasında çok hafif bir boşluk var. Bu da oyunu zorlaştıran temel etkenlerden en önemlisi! Çift zıplama hareketine sahibiz ve yere düşerken kılıçla inme hareketi, normal kılıç kullanımından çok
daha etkili hasar veriyor. R ile dash yaparak geriye gidip kendimize mesafe açabiliyoruz. Duvarlarda süresiz şekilde tutunabiliyoruz. Genel olarak savaş en alt kattaki platformlarda gerçekleşiyor. Zıplarken ve eğilirken gardımız biraz daha düşük olduğu için çabuk can kaybedebiliyoruz. 

 

Oyunun bence en çok göze çarpan özelliği MULTIPLAY modları. CO-OP modunda tıpkı tek kişilikte olduğu gibi ilerliyoruz. 4 oyuncuya kadar oynanabiliyor. Arkadaşlarımızın darbe ve özel silahları bize işlemiyor.  *(molotof hariç)
VS modunda ise yine 4 kişiye kadar çeşitli opsiyonlarla birbirimizle savaşıyoruz. İstediğimiz alanı seçip platform düzenini değiştirebiliyoruz. İster 10 hak ile başlayıp son hayatta kalan ninjanın kazandığı, ister ilk 10 öldürme sayısına ulaşan ninjanın kazandığı modları oyuncu sayısına göre tercih edebiliyoruz.
Hem CO-OP hem VS modu bence tam kıvamında olmuş. Pahalı ve detaylı yapımların çoğundan çok daha eğlence  vadediyor. Ama birazdan bahsedeceğim olumsuzluklar içerisinde JOYCON ile iki oynamanın önemli  bir dezavantajı var. 

Özellikle ana karakterimizin hızını biraz fazla bulduğumu söylemeliyim. Analog yönlerle oynarken bu hız sorun yaratıyor. Çok çabuk can kaybediyoruz. 2 kişi dışarda JOYCOn ile oynarken malesef bu aşırı hassasiyet, kontrol hissini körelten can sıkıcı bir duruma dönüşüyor.  Daha verimli bir oyun deneyimi için ProController vs. çift JOYCON tavsiye ediyorum.
Grafikler 8 bit retro modasında gelinen son nokta olmasa da idare eder.  Malesef çok az renge sahip oyun. Renk açısından pek göz yorduğu söylenemez. Ama bu yetersizlik yüzünden çoğu zaman zeminle karışabiliyoruz.  Kamera açısının uzak olması da karakterimizi iyice küçültüyor. Televizyonda daha iyi görünüyor. 
En azından karakterler çok daha belirli bir renkte olsa dışarda Switch ekranından oynamak çok daha zevkli olabilirdi.  Tema olarak zaten yoğunbiçimde esinlenme içeren yapımın müziklerini de fazla özensiz buldum. Sadece uzak doğu teması vermek için hazırlanmış basit looplar olarak değerlendiriyorum. Puan sistemi çok teşvik edici değil. Kombolar arasında süre olursa kombo düşüyor. Bunun içn karakterimizin üzerinde beliren bar çok ufak olduğundan görünmüyor.

 

Unutmadan; 
Her level için süre zorunluluğu var ama genelde aşmıyorsunuz. Arcade raconlarına uygun olsun diye koymuş olabilirler.  Seçeneklerden kanı açıp kapatabiliyoruz ve INFINITE modu ile puansız, süresiz kelle başı hesabıyla kan gövdeyi götürecek şekilde uzun uzun oynayabiliriz:)

*Eğer çok oyunculu bir oyun edinmek istiyorsanız büyük beklentilerle alıp hayallerimizi perişan eden Bombermen R yerine bunu 
tercih etmenizi tavsiye ederim. Çok daha fazla eğlence vadediyor. 

Puan : 6/10

İnceleme kopyası için Rising Star Games'e teşekkürler. 

2 ay
Bahadır Aktaş
Eline sağlık. İnceleme süper olmus. Arcade ve dovus oyunlarindan anlayan birisinden cikmis inceleme :)
1 kişi beğendi